ویژگی‌های دکوراسیون مغازه 2022

ویژگی‌های دکوراسیون مغازه

ویژگی‌های دکوراسیون مغازه

آیا تا کنون به این موضوع اندیشیده‌اید که مغازه‌هایی با اجناس شبیه به هم به چه علت فروش متفاوتی دارا می‌باشند؟

یکی از موضوعات تاثیرگذار این مساله اين می‌باشد که مالک یکی از این دو مغازه با نکاتی در  رابطه طراحی دکوراسیون مغازه آشناتر و آگاه‌تر می‌باشد.

در اين مطلب سعی داریم تا چند نکته کلیدی و اساسی در ارتباط با طراحی دکوراسیون مغازه را به شما معرفی کنیم.

اصلی‌ترین نکته‌ای که در طراحی دکوراسیون مغازه می‌بایست مدنظر داشته باشید، دقت به جزئیات طراحی می‌باشد؛ اينکه چیدمان اجناس چگونه باشد که مشتری را مجذوب خود کنند و برای اینکه مشتری زمان زیادتری را در مغازه سپری کند، چیدمان اجناس چگونه باشد؟

نقش ویترین در طراحی کردن دکوراسیون مغازه:

ویترین همان عاملی می‌باشند که مشخص می‌کند مشتری به داخل مغازه شما می‌آید يا خیر.

مشتریان بر اساس اجناسی که در پشت ویترین مشاهده می‌کنند، درباره پسندیدن يا نپسندیدن تمام اجناس مغازه شما فکر خواهند گرفت.

بنابراین مناسب‌تر می‌باشد همیشه نسبت به سلیقه عمومی و آن چه که مشتریان در جستجوی آن‌ها می‌باشند شناخت داشته باشيد.

برخی اوقات طراحی يک دکور جذاب و چشم‌نواز برای ویترین تأثیرگذاری زیادتری در مجذوب کردن مشتری نسبت به دیزاین داخلی خود مغازه دارا می‌باشد.

طراحی ورودی در دکوراسیون مغازه:

بخش ورودی مغازه نخستین بخشی است که مشتری با آن روبه رو می‌شود و در آن قدم می‌گذارد.

در اصل این بخش از 5 تا 15 قدم نخست مغازه‌ی شما متشکل شده است که بسته به فضای مغازه میزان آن تعیین می‌شود. ورودی، نخستین برخورد مشتری با فضای مغازه می‌باشد.

۱- بهره‌گیری از لامپ و نوزپردازی صحیح

۲- رنگ

۳- صفحه نمایش nv تبلیغات کار

سبب می‌شود ذهنیتی اعم از با ارزشمند بودن و گران بودن مغازه در دیدگاه مشتری به وجود بیاید.

از آنجا که این قسمت مکان عبور مشتریان می‌باشد باید تلاش کنید که آن‌ها را وارد مغازه کنید و آن‌ها را به مشتری ثابت خود تبدیل کنید.

تاثیر چیدمان محصولات در دکوراسیون مغازه:

می‌بایست تلاش کنید محصولات پرمخاطب‌تر و جذاب‌تر را بیشتر در معرض مشاهده مشتری قرار بدهید. و محصولاتی که مشتری کمتری دارا می‌باشند رادر قفسه‌های پایین‌تر دهید. به این علت که نحوه چیدمان محصولات در طراحی دکوراسیون مغازه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

همین‌طور دسته بندی مناسب محصولات در دکوراسیون مغازه نه فقط تأثیرگذاری بسیاری در فروش بیشتر دارا می‌باشد بلکه به مشتری یاری می‌کند تا به سادگی قادر باشد محصول مد نظر خود را در فروشگاه شما پیدا کند.

دقت به طراحی بخش راست در دکوراسیون مغازه:

بر اساس تحقیقات که در میان مغازه داران و خرده فروشان به انجام رسیده است؛ ۹۰ درصد مشتریان هنگامی که وارد یک مغازه می‌شوند به شکل ناخودآگاه نخست سمت راست مغازه را مشاهده می‌کنند.

به همین سبب، بیشتر به آن “دیوار قدرت “ گفته می‌شود. به این علت که بالاترین تأثیر را در نگاه نخست بر روی مشتری می‌گذارد.

در نتیجه می‌بایست به آن دقت بسیاری شود. اجناسی که در اين قسمت گذاشته می‌شوند و نخستین نگاه‌های مشتری به آن‌ها می‌‌خورد تأثیر چشم‌گیری روی نظر کلی مشتری نسبت به مغازه و دکوراسیون مغازه قرار می‌دهد.

بنابراین می‌بایست اجناسی روی اين دیوار قرار دهید که قادر باشد مشتری را مجذوب خود کند؛ برای نمونه: اجناس جدید يا خيلی بخصوص يا اجناسی که پرفروش هستند و مخاطب بالایی برای آن‌ها موجود است را قادر است بر روی این دیوار قرار بگیرد.

طراحی کردن مسیر حرکت مشتری:

مسیر حرکت مشتری وابسته به این که طرح کلی دکوراسیون مغازه چگونه است  متفاوت خواهد شد.

کاری که شما می‌توانید انجام دهید این می‌باشد که مسیر حرکت مشتری را با طراحی دکوراسیون مغازه تعیین کنید.

بنابراین از اینکه پی‌بردید مشتری شما به کدام قسمت تمایل دارد، می‌بایست مسیری را برای هدایت مشتری به سمت دیدن دیگر اجناس به وجود بیاورید.

مسیر را به شکلی طراحی کنيد که محصولات شما به بیشترین حدی که امکان دارد در معرض مشاهده مشتریان قرار بگیرد.

اين عمل احتمال خرید را بیشتر می‌کند.‌هیچ روش تضمینی برای به وجود آوردن مسیر وجود ندارد و مناسب با مساحت و نقشه مغازه قادر هستید مسیرهای گوناگونی را طراحی کنید.

به عنوان نمونه قادر هستید: از مسیرهای دورانی به سمت راست بهره ببرید و یا مغازه را به چند بخش تقسیم بندی کنید و هر قسمت را با رنگ يا اجناسی بخصوص اختصاص دهید.

نکته مورد اهميت اين می‌باشد که دکوراسیون مغازه می‌بایست به صورتی باشد که مشتری کل مسير را  سپری کند.

يکى از تکنیک‌ها اين می‌باشد که در انتهای مسير، کالايی ویژه و جذاب قرار داده شود تا مشتری را برای سپری کردن کل مسير مشتاق کند.

انتخاب مکان درست صندوق:

مشتری در مغازه مبلغ را یا مستقیما پراداخت می‌کند یا از به وسیله دستگاه کارت خوان واریز می‌کند.

در نتیجه قسمت صندوق می‌بایست حساب شده طراحی شود و یک نقطه توقف خوب و هدفمند به حساب می‌می‌آید.

بنابراین با دقت به اینکه بیشتر مشتری‌ها نخست به سمت راست مغازه برای مشاهده کردن علاقه دارند. مناسب‌ترین بخش انتخابی برای پرداخت هزینه اجناس جلوی مغازه و سمت چپ خواهد بود.

این کار ذهنیتی در مشتری به وجود می‌آورد که اگر قسمت چپ مشاهده نکرده باشید قادر هستید مجدد آنجا را نیز برای مشاهده برگزینید.

محصولات اساسی را در مکان‌های استراتژيک قرار دهید:

زمانی که محصولات را طبق اصولی که آموختید چیدمان کردید، بی‌شک علاقه‌مند هستید تا نظر خریدار را جذب کنید نه اینکه از آن‌ها رد شوید و به قسمت بعدی برود. یکی از کارهایی که در این بخش قادر هستید انجام دهید، بهره بردن از علامت‌ها یا تابلوهای فصلی می‌باشد که به‌ اصطلاح نوعی «سرعت‌گیر» به حساب می‌آیند و مشتری را به بررسی بیشتر مشتاق می‌کند.

راه حل دیگری که در این رابطه موجود است این می‌باشد که محصولاتی در وسط مسیرها قرار دهید؛ به این صورت هنگامی مشتری به این کالاها برخورد می‌کند با خودتان تفکر کنید که به آن‌ها نیاز دارید یا خیر و این گونه احتمال خرید بالا خواهد رفت. اغلب در اطراف این کالاها، اجناس مرتبط با آن قرار دارد تا احتمال فروش زیادتر شود.

همین‌طور پیشنهاد می‌شود که هر هفته یا به صورت منظم قسمتی از چیدمان را تغییر دهید تا برای مشتریان تکراری نباشد.

همچنین قادر هستید محصولات محبوب را در قفسه‌های میانی که در جلوی چشم قرار دارند بگذارید و دیگر محصولات را در قفسه‌های بالاتر یا پایین‌تر قرار دهید.


ارسال نظر درباره این موضوع